tisdag 15 april 2014

Strykbrädans "make over"

Idag var det dags,
nu gick det inte en dag till,
strykbrädan var bara tvungen att få ett nytt överdrag.
Ni ser själva hur illa det var....
Jag tog av det gamla överdraget, la ut det på baksidan av mitt nya tyg och klippte med några cm sömsmån runt om.
Zigzacka kanterna.
Vik in ett par cm runt om och sy en söm så du får en kanal på ca 2cm.
Trä i en resår, här använder jag mig av en ganska bra sak faktiskt en trubbig "nål". Den har ett stort öga som gör att man kan trä i tex resår och liknande som man vill ha in i en kanal. Lite lagom onödig pryl, går ju lika bra att använda en stor säkerhetsnål men det är ett otal gånger jag varit med om att den har öppnat sig och jag stuckit mig i fingret....
Spänn resåren lagom och knyt en knut. Sätt på din strykbräda och känn dig nöjd med en vårfin strykbräda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar